Sunday, June 21, 2020


Rothschild: Yahudi Kepercayaan Dajjal
Ibnuyaacob

Perkongsian Beberapa Sumber 

Di Senarai Goodreads
Kami cenderung untuk mengatakan bahawa Rothschild adalah berasal dari keturunan Ibn Sayyad atau nama sebenarnya Saff atau Abdullah bin Said. Beliau adalah penduduk Madinah berbangsa Yahudi ketika zaman Rasulullah SAW. Ibn Sayyad pernah hendak dipancung oleh Saidina Umar Al-Khattab ketika kanak-kanak kerana mengaku sebagai nabi di depan Rasulullah.

Dalam buku kedua kami bertajuk Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal, kami mendedahkan bahawa ungkapan Rothschild itu mempunyai makna tersembunyi yang menunjukkan tanda hubungkaitnya dengan Dajjal. Dan kami percaya bahawa nama itu diberi sendiri oleh Dajjal kepada keturunan cucu-cicit Ibn Sayyad sebagai satu Kod Rahsia agen-agennya di masa depan.

Berdasarkan ketetapan takrifan tersebut, kami menyimpulkan nama ROTHSCHILD sebenarnya bermaksud “Dajjal si anak haram yang berambut kemerahan yang tinggal di dalam sebuah tempat perlindungan.”

Kajian lanjut tentang rahsia nama Rothschild berserta hadith-hadith boleh dilihat pada Bab 22 buku Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal.

"Mana-mana penulis,guru,pensyarah atau ahli politik yang cuba menyembunyikan nama Rothschild boleh dianggap menipu,hipokrit atau melakukan jenayah" (Jeneral Cherep Spiridovich,1926)

======
Sumber: http://fadliakiti.blogspot.com/2012/05/seram-rothschild.html
Buku teori konspirasi ini membawa wacana perkaitan sebuah dinasti keluarga paling bahaya dalam umat dunia sekarang, Rothschild, dari permulaan hidup yang sederhana menjadi keluarga jutawan paling kaya dan terpengaruh sarwa dunia, memberi tekanan kepada setiap pemimpin berkuasa dunia. Hal ini tidak sahaja terikat kerana wang dan kuasa keluarga berkuasa tetapi "di bawah radar" ini tetapi atas perjanjian yang lebih purba dari tawarikh, Dajal Laknatullah sendiri.

Tetapi lebih lama saya menelaah buku ini, lebih menakutkan jadinya, benar, saya tak pernah jadi takut bila membaca buku Stephen King mahupun Tok Awang, tetapi membaca buku ini, pada suatu malam saya seorang, bulu roma saya naik semacam, lagi-lagi apabila memasuki bab ritual syaitan yang dianggap dilakukan oleh keluarga Yahudi berpengaruh ini. Menghabiskan buku ini seakan satu "kengerian" yang tidak pernah saya rasai, seakan merasa pesimis terhadap hidup dan hanya Allah yang dapat memberi jalan penyelesaian terhadap cengkaman Dajjal laknatullah terhadap kita.

Antara bab yang "menakutkan" dan sangat kontroversial adalah bab berkenaan perkaitan perintis Salafi Muhammad bin Abdul Wahhab-Ibn Saud dengan Illuminati/Freemason(!) serta penggerak kaum muda, Syed Jamaludin Afgani sebagai antara Ketua Lodge Freemason(!) yang memaparkan bagaimana bertahun-tahun di Malaysia, orang kaum tua masih bertahan menolak perjuangan "kaum muda" atas sebab-sebab yang mereka sedari bahayanya, termasuk Tok Kenali.


Lensa Kreatif Kritis Yazlina Saduri @ Kedai Buku Saduri

Untuk makluman, tiga hari yang lepas saya baru selesai membaca buku Perang 6 hari 1967 Arab Israel. Sewaktu dan setelah selesai, terlalu banyak persoalan dan tidak puas hati. Marah, sangat marah meluap luap. Mengapa? Mengapa? Kenapa bangang sangat sampai senang sangat tanah dijarah dan dirampas sewenang-wenangnya oleh regis Zionis? Kenapa tiada siapa yang berani tunjal kepada Israel, atau sekurang-kurangnya "say NO you cant do that STOP".

Sepanjang dan selepas selesai baca buku Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal, baru lah reda hampir kesemua persoalan di atas. Ia benar, buku ini mungkin lebih teori berbanding buku sejarah, yang mesti ditulis oleh ahli sejarah atau ahli akademik atau penyelidik. Namun, saya puas betul dapat baca buku Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal ni, apalagi beberapa hari selepas saya baca buku (yang ada macam tesis juga rupa dan isinya) yang tajuknya British dan Perang Enam Hari 1967 Arab-Israel Pengarang: Muhamad Hasrul Zakariah

Saya mesti baca sekali lagi buku Rothschild ni. Rasa tak puas kena baca laju-laju. Dan seperti yang disarankan penulis, mesti cuba untuk panjangkan kajian dengan salah satu caranya ialah selidik dan baca semula buku / link rujukan / press write ups dan sebagainya, yang dikongsi oleh penulis. Jadi kita lebih faham, dan mungkin lebih yakin akan teori konspirasi Dajjal-Rothschild-Iluminati. 







No comments:

Post a Comment

Ranjau rasa keliru Yazlina Saduri Mengenai Buku Budiman tulisan Regina Ibrahim

Ranjau rasa keliru Yazlina Saduri Mengenai Buku Budiman tulisan Regina Ibrahim Semalam saya baru selesai membaca buku Kitab Riwayat - Men...