Saturday, October 28, 2017

Kasih untuk suami dah kurang? Baca Di Sini Jatuh Cinta

Saya rasa Di sini jatuh cinta sangat awesome.


Sebàbnya; Adda watak wanita yang cool, seharusnya jadi idaman lelaki baik-baik. Walaupun Adda mungkin bukan seorang wanita yang berjiwa besar, pendiriannya kukuh. Sebaik saja mendapat tahu Azman curang terhadapnya, dia nekad untuk minta dilepaskan. Walaupun sayang masih ada untuk Azman yang dinikahi kerana cinta, dia teguh dengan pendirian untuk menutup peluang Azman kembali padanya. Selembut-lembutnya hati seorang Adda, sekali sudah ditipu, dia tak akan mahu ditindas lagi. Adda juga anak yang sangat baik. Rela mengahwini abang tiri untuk tidak menyebabkan secarik kecewa di hati ayah dah ibu tirinya.

Novel Di sini jatuh cinta ini memang tidak sesuai untuk remaja yang belum bernikah, sebab banyak juga adengan SX. Sikap berani Adda menggoda suaminya untuk determine betul atau tidak Huzairi mampu membahagiakan dia sebagai isteri, bagi saya 'braavo'. Adda seorang yang profesional di tempat kerja dan bukan wanita gedik yang konon bertudung bagai tapi dengan lelaki handsome buat jinak-jinak merpati atau malu-malu kucing gersang. Adda hanya menggatal dengan suami yang sah, dan bukan di depan orang pun, hanya di bilik tidur atau tempat yang hanya ada mereka berdua.

Huzairi memang bikin saya bengang awalnya dengan perangai dia yang suka menyakitkan hati Adda dan tanpa sedar melukakan hati ibunya. Namun begitu, Huzairi masih seorang pekerja yang profesional dan bertanggungjawab terhadap keluarga dan isteri.

Mungkin tak begitu adil untuk tinggikan sangat taraf Adda dan Huzairi, penulis Sarnia Yahya beri muka kat mereka kot? Tapi saya rasa tidak. Kedua-dua Adda dan Huzzairi masih diganggu orang ketiga, tetapi mereka teguh untuk tidak tersasar. Saya rasa keadaan ini logik, ramai di luar yang macam tu. Mungkin didikan mereka elok, mungkin mereka memang tak berniat nak jadi orang jahat, mungkin juga naluri manusia biasa adalah ke arah kebaikan.

Bagi saya novel ni sangat best sebab ia memberi tujahan padu untuk isteri berfikir semula jika dah lama tak melayan suami dengan cara yang sepatutnya dan suami juga ada niat nak buat tak betul menganiaya perasaan isteri. Cinta suami isteri yang berpaksikan kejujuran, kasih untuk ibu bapa dan cinta terhadap Allah sebenarnya jauh lebih indah dan membahagiakan berbanding kisah couple romantik yang bersandarkan rupa paras, harta dan berahi saja.

Satu ayat yang saya rasa sesuai untuk terangkan rasa hati selepas baca novel Di sini jatuh cinta karya Sarnia Yahya: i love you sangat-sangat hubby.

Kedai Buku Saduri online ada banyak lagi novel preloved untuk dijual tau. Saya juga ada novel Acik Lana Akadku yang terakhir. KLIK SINI untuk pm saya kat facebook

RM15 sebuah untuk semua tajuk di bawah:- Pos RM8/RM12

🌷Konspirasi Suami - Maya Iris
🍂Curahan Cìnta Niagara - Maya Iris
🍀M.A.I.D. - Suri Ryana
🏵Dia Semanis Honey - Dila Dyana
🍀Takdir Fitrah Terindah - Hanis Azla
🍂Anugerah Terindah - Sophilea
🥀Misi Cinta Mr Bad Guy
🐛Misi Menantu Mr Bad Guy
🌹Kekasih Halal
🌼Kau, Aku, Kita
💮Demi bahagia ini
🌻Cerita cinta kita

Kalau minat boleh pm Facebook page Kedai Buku Saduri online atau page Instagram KedaiBukuSaduri




No comments:

Post a Comment

Ranjau rasa keliru Yazlina Saduri Mengenai Buku Budiman tulisan Regina Ibrahim

Ranjau rasa keliru Yazlina Saduri Mengenai Buku Budiman tulisan Regina Ibrahim Semalam saya baru selesai membaca buku Kitab Riwayat - Men...