Friday, October 20, 2017

Highly recommended Wasilah Cinta Weera

Gila senang nak jana passive income sekarang dengan internet ada kat mana-mana jer. Soalnya nak ke tak nak

Salah satu caranya


Novel Rose Harissa, Wasilah Cinta Weera, korang dah baca? Belum?

1. Minat tak karya Rose Harissa?
2. Minat baca novel genre romantika berasaskan hidup di bawah cahaya Islam?
3. Minat novel yang bukan menceceh hal remeh temeh, kisah wanita jelita sombong atau ada ego sikit & berhating & berjual mahal ... last-last menyerahkan jiwa raga body semua kepada jejala kaya tang handsome?

Kalau jawapan korang "iya" untuk satu atau semua soalan di atas, korang mesti tak akan menyesal baca Wasilah Cinta Weera.

Ni review saya yang tak seberapa
■■■■■■■■■

Alhamdulillah rezeki diberi masa dan peluang membaca karya ini. Nasib saya baik juga sebab dapat baca yang terbitan PTS Litera, rupanya Idea Kreatif pun terbitkan juga buku ni? Haiiiiii kenapa???? risaunya....

This is definitely one of the best books yang pernah saya baca. Back to back (semalam skim through Selimut Malam by HF), bezanya bak daun dengan batu. Dua-dua ciptaan Allah, menjunjung tema cinta dan romantika, tetapi satu itu keras kejung dan boleh jadi senjata pembunuh (membunuh potensi taqwa dalam hati remaja dan ketulusan hidup sebagai hamba Allah), yang satu lagi hijau, menyejukkan mata dan memberi ketenangan jiwa meningkatkan tahap kesihatan kalbu.

Wasilah Cinta Weera sangat istimewa kerana membuktikan cinta itu bukan picisan, sepatutnya tidak diletak pada tahap begitu rendah, sentiasa perlu didorongi nafsu yang tidak disulami zikir dalam hati, cinta sesama manusia itu bukan 'rubbish'. Sebab itu saya bengang bila baca novel yang menghidangkan kisah...., ; bukan muhrim yang handsome dengan yang cantik jelita, dengan kaya raya, sentuh sana sini, kendung atas bawah, tarik-tarik tudung, cium sana sini, dua tiga ratus pages asyik cerita keluar masuk bilik, love bites, sayang benci sayang benci, lupa diri buat perangai macam si Firdaus tapi hujung-hujung terus baik macam Ray.... so tak realistik, terlalu fantasi, melalaikan.

Wasilah Cinta Weera pun terlalu banyak adengan romantik, cinta terungkap, kasih menggunung tak terucap, ada orang baik dan ada yang jahat... Namun, membaca novel ini mendekatkan kita dengan Sang Khaliq, menyedarkan kita bahawa seorang manusia hanya boleh jadi baik dan bertaqwa dengan rahmat Allah. "Amat indah jika segalanya kerana Allah".


■■■■■■■■■■
So, korang nak baca tak? Kalau terjumpa kat kedai buku, pastikan beli lah. Tapi rasanya dah takde dah buku ni kat kedai buku main stream macam MPH, Kino, Popular tu semua. Tapi cubalah carik kot kot ada rezeki. Tinggi nilai buku ni. Rugi tak baca.

Kalau korang nak, saya ada beberapa naskah lagi. Meh la check out FB atau Insta page Kedaibukusaduri untuk kita chat pasal buku Wasilah Cinta Weera.

No comments:

Post a Comment

Ranjau rasa keliru Yazlina Saduri Mengenai Buku Budiman tulisan Regina Ibrahim

Ranjau rasa keliru Yazlina Saduri Mengenai Buku Budiman tulisan Regina Ibrahim Semalam saya baru selesai membaca buku Kitab Riwayat - Men...